Pre par dana sam ovde, nai netu saznao kako JKP Čistoća lepo sarađuje sa opštinom i narodom i ja juče naivno krenuh da natočim malo struje u moj nedavno nabavljen hibridni auto i gle čuda, ovaj punjač već odavno ne radi i ni auto nisam smeo ostaviti na tom parking mestu, kad već nema struje rekoh, da bar ostavim auto na za takve aute predviđen prostor, ali uz neprijatnu dreku, oteran sam momentalno od strane portira Čistoće. E sad tamo nema nikakav znak da je zabranjeno parkiranje već naprotiv, rezervisano je za električne aute! Da li je parking ispred Čistoće javni ili privatan? Meni izgleda da je izvan ograde JKP Čistoće ali oni ga prisvajaju kao svoj i portiri ganjaju sve odatle, sram da vas bude! Deklarativno se pravite velikodušni a kad neko dođe, terate ih odmah. Čista obmana i prevara, neka izbrišu ovaj sramni i lažni napis jer nema veze sa stvarnošću!
Elektricni motor ima daleko vecu iskoriscenost od motora sa unutrasnjim sagorevanjem. Dalje, brzi je, sve se brzo servisira, invertorski sistem je lako zamenjiv, baterije se MOGU reciklirati, tisi je u voznji i ne stvara jaku buku, jos ako nema cetkice moze da pali na vecem minusu od lade. Elektro je buducnost.
Ali, zanima me zasto su tako brzo odustali od gorive celije i platine koja je morala da se koristi za njihovu proizvodnju?
Vodonik se lako proizvodi i postoje offshore platforme za dobijanje H2 iz morske vode za gorivu celiju koja daje struju za motor. H2 se lako komprimuje dok litijum baterije imaju celije koje su manje pouzdane od cistog H2. Vozis a na auspuh izlazi voda.
Evo posto sam i ja neko strucno lice da dam komentar na ovaj tekst koji je N1 povrsno preneo, kolicina CO2 koji se oslobodi po bateriji vozila ima 2 izvora, prvi za proizvodnju same baterije i drugi proizvedena kolicina CO2 za energiju koja je potrebna da se puni baterija tokom eksploatacionog veka. U zemnljama koje kao Nemacka imaju proizvodnju elektricne energije uglavnom iz fosilnih goriva ta kolicina CO2 je mnogo veca nego u zemljama gde se struja proizvodi iz nuklearne energije ili iz obnovljivih izvora (voda, vetar, solarni izvor). U "studiji" koju su Nemci navodno uradili nije uzeta u obzir ni emisija CO2 koja se izbaci za proizvodnju automobila sa klasicnim motorom (i on ima bateriju, ima i motor koji treba proizvesti) kao ni emisija CO2 koja se izbaci za proizvodnju samog fosilnog goriva (busenje, transport, rafinerije, benzinske pumpe).
Prica o ovom problemu postoji vec dug niz godina, od kad su se masovnije pojavili automobili na elektropogon, i gle studije u Kanadi, Norveskoj, Francuskoj kazu suprotno od ove nemacke studije, proizvodjaci automobila masovno prelaze na elektro pogon a dizelasima se polako zabranjuje saobracaj ( recimo vec danas u Parizu).
Koliko negativne energije ima u narodu u Srbiji je neverovatno, zlobnicima je najvaznije da ce neko iz njihovog dzepa placati voznju za tih par elektro automila u NS ne razmisljajujuci o ukupnoj strategiji i buducnosti.
Uzgred, i cika dijasporac ima elektromobil, hyundai ionic, pa je malo pristrasan.
Nemačko istraživanje dovelo je u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila. Naučnici su posle nove analize ukazali da električna vozila pomažu klimi samo na papiru i da su, zapravo, gori za okolinu od dizel vozila.
Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih za proizvodnju električne energije u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 odsto više od dizel automobila, iznosi se u studiji
Na prvi pogled to je ok, punjači za el. vozila tako funkcionišu svuda u svetu.
Sa druge strane, malo ko će zbog toga ići na Klisu i onda blejati tamo kao gluva kučka dok se vozilo ne napuni, tako da je u suštini Čistoća postavila punjače samoj sebi.
Taj ko je puno za volanom zna da je matematika ovakva 5lit dizela ili 8-9lit plina ! Nema dalje ni druge opcije ! Jeste metan jos jeftiniji al kad dodje na naplatu sagoreo komplet motor onda bude bas skupo ! Pozdravljam ovaj gest postavljanja punjaca, pitanje za koga ? Samo da su otisli u sup i trazili koliko full plug in auta ima u NS ili koji bi slucajni prolaznik tu navratio na free kilovate ! Sad srbski dimacini brinu ko placa tu struju, cccc mukice malene,ne treba nama to ni za promenu ! Ni smo mi daleko od onog zaleganja ispred bioskopskog platna kad nailazi voz !!!!
Mislim da bi jos veci izum od ovog Captcha bio taj da se filtriraju i ne objavljuju retardirani komentari. Prvih 6 dele prvo mesto retardiranosti.
U SVIM zemljama su prvi punjaci bili BESPLATNI za koriscenje. U SVIM zemljama su elektricna vozila imala neke beneficije. U SVIM zemljama je broj tih vozila na pocetku bio zanemarljiv. To su one "normalne" zemlje kako ih komentatori vide.
Ta "elita sa elektricnim autima" kako kazete, vas bar nece trovati koristeci svoje automobile dok se vi setate sa decom. A vi cete trovati tu "elitu" automobilima iz kojih su izvadjeni svi "nepotrebni" katalizatori i filteri.
Ako vec svaki komentar pocinjete sa "U svim normalnim zemljama..." ne bi bilo na odmet da stvarno znate kako izgleda zivot u normalnim zemljama.
I, kratko objasnjenje: termoelektrane iz kojih se dobija deo struje u Srbiji imaju mnogo veci stepen iskoriscenja od motora u automobilima, I imaju odzak od 40 metara van svih naseljenih mesta, a ne ispod vasih prozora.
Naravno, u najnaprednijoj zemlji Balkana svi vozimo elektricna vozila, jer su nam ulice sredjene, skole fantasticne, bolnice opremljene najsavremenijim aparatima, i sve super funkcionise… To je malo za nasu elektricnu Srbiju, postavljajte jos!
a odakle se napaj taj punjač? sa javne mreže, tj. onoga što svi plaćamo? nije besplatno, nego plaćaju svi. ili možda plaća JKP Čistoća? proverite vi to malo bolje
eto nama sreće i radosti sa električnim vozilima čistoće na njihovom doprinosu u vidu smanjenja buke u gradu u pozne noćne sate, a o zagađenju vazduha da i ne govorimo; uređivanje mesta za odlaganje otpada i povećanje kapaciteta za odlaganje istog sada je samo nezanimljiva sekundarna delatnost.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: U Novom Sadu postavljen i drugi punjač za električna vozila
Žarko Bogosavljević
zarkob@021.rs
Novi Sad
•24.04.2019.
•12:14 > 11:54
Komentari 18
Arpad
IZNOGUD
gargamel
Ali, zanima me zasto su tako brzo odustali od gorive celije i platine koja je morala da se koristi za njihovu proizvodnju?
Vodonik se lako proizvodi i postoje offshore platforme za dobijanje H2 iz morske vode za gorivu celiju koja daje struju za motor. H2 se lako komprimuje dok litijum baterije imaju celije koje su manje pouzdane od cistog H2. Vozis a na auspuh izlazi voda.
vz
dijasporac
Prica o ovom problemu postoji vec dug niz godina, od kad su se masovnije pojavili automobili na elektropogon, i gle studije u Kanadi, Norveskoj, Francuskoj kazu suprotno od ove nemacke studije, proizvodjaci automobila masovno prelaze na elektro pogon a dizelasima se polako zabranjuje saobracaj ( recimo vec danas u Parizu).
Koliko negativne energije ima u narodu u Srbiji je neverovatno, zlobnicima je najvaznije da ce neko iz njihovog dzepa placati voznju za tih par elektro automila u NS ne razmisljajujuci o ukupnoj strategiji i buducnosti.
Uzgred, i cika dijasporac ima elektromobil, hyundai ionic, pa je malo pristrasan.
@Strucno lice
Problem je sto kao takvo ne moze da se odrzi...
Strucno lice
Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih za proizvodnju električne energije u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 odsto više od dizel automobila, iznosi se u studiji
http://rs.n1info.com/Auto/a478374/Istrazivanje-Elektricni-automobili-stetniji-za-zivotnu-sredinu-od-dizel-vozila.html
Nemanja
Sa druge strane, malo ko će zbog toga ići na Klisu i onda blejati tamo kao gluva kučka dok se vozilo ne napuni, tako da je u suštini Čistoća postavila punjače samoj sebi.
Dejan
Bananagrad
w
U SVIM zemljama su prvi punjaci bili BESPLATNI za koriscenje. U SVIM zemljama su elektricna vozila imala neke beneficije. U SVIM zemljama je broj tih vozila na pocetku bio zanemarljiv. To su one "normalne" zemlje kako ih komentatori vide.
Ta "elita sa elektricnim autima" kako kazete, vas bar nece trovati koristeci svoje automobile dok se vi setate sa decom. A vi cete trovati tu "elitu" automobilima iz kojih su izvadjeni svi "nepotrebni" katalizatori i filteri.
Ako vec svaki komentar pocinjete sa "U svim normalnim zemljama..." ne bi bilo na odmet da stvarno znate kako izgleda zivot u normalnim zemljama.
I, kratko objasnjenje: termoelektrane iz kojih se dobija deo struje u Srbiji imaju mnogo veci stepen iskoriscenja od motora u automobilima, I imaju odzak od 40 metara van svih naseljenih mesta, a ne ispod vasih prozora.
Svi plaćamo
Onaj deo za Unapređenje.... i ostale green stavke u struji.
A Onda Čistoća i slični naplate to od Elektroprivrede.
I jeste za elitu.
Državne firme će kupovati emobile, a svi će plaćati vozanje.
Krompjuter
Dado
malo tu
Miki
zeleno
pravi opalim te g...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H